// Strawberry Cupcake


Assalammualaikum
This is Cha Illa berry bloggie


► My Biography
► My Stuff
► My Friends
► My Diary






Template & Skin by : Husnaa.
Big help from : Wani | WHI | C4U | Una


Older Post | Newer Post
Egonya tinggi melangit.
Sunday, October 16, 2011 | 10:40 AM | 0 Sweet Cupcake
بسم الله الرحمن الرحيم , السلام عليكم ورحمة الله وبركا ته
hye alls, apa kabar? gigi korang sehat takk? hehe. gigi penting taw !! sbb tu aku tnya.
erm, cmna dengan harini? banyak ka amalan kita untuk menuju ke sana kelak,? (+) amal, (-) mungkar. okey?
tahukah anda bahawa cup cake boleh terhasil sangat comel
jika pembuatnya seorang yg kreatif :)

ok, nak tahu? saya selaku org yg tak sedaq diri dah minta maaf segala kesalahan saya kepada mereka.
tahu apa depa jawab? depa ckp saya pengecut pulak.
nk tahu?
peminta maaf bukan lah seorang yang pengecut !!
malah dia seorang yang kuat ~ lalalala. wek. :P
nk bukti x bahawa meminta maaf, bkanlah bererti dia pengecut.
sebgai seorang yang bergama islam, ini lah panduan kita,
Firman-Nya: Dan bersegeralah kamu kepada ampunan dari Tuhanmu dan kepada surga yang luasnya seluas langit dan bumi yang disediakan untuk orang-orang yang bertakwa, (yaitu) orang-orang yang menafkahkan (hartanya), baik di waktu lapang maupun sempit, dan orang-orang yang menahan amarahnya dan mema’afkan (kesalahan) orang. Allah menyukai orang-orang yang berbuat kebajikan. (QS. Ali Imran/3: 133-134).
aku langsung xrasa takut, lessconfident or apa-2 lah. sbb aku adalah aku(xsedaq diri,kwan aku kata)
mmg pun !~ (^_*) terima kasih sebab dah nasihatkan aku :)
i love you friend, even i know u benci i. *aku xlayak nk benci orang. Allah je layak.
Allah, mengapa pulak orang yang tak salah di salahkan, dan org yang salah,dianggap betul?
wah, begitu hebat ujianMu untuk ukhwah kami. 
namun,hamba sedar disetiap yang berlaku, pasti ada hikmahnya :)
aku sedar, kini aku akan sentiasa maafkan orang even dia tikam aku dari belakang.
tak pa, kita sama-2 hamba Allah, Andai itu takdirnya, aku terimaa.

"Tidak dihalalkan seorang Muslim memulau sesama Muslim lebih dari 3 hari 3 malam, maka siapa yang memulau lebih dari 3 hari 3 malam lalu mati akan masuk ke dalam api neraka."
(Riwayat Abu Dawud & Annsa'i)

masing-masing ada otak untuk menaakul, ada akal untuk berfikir ;)
sama-samalah kita perbetulkan diri kita . semua org tak perfect aihh :) nabi yang xpernah buat dosa pun sentiasa bertaubat kepada Allah, Tambahan pula, kita yang dibelenggu dosa setiap hari kan, lg la kena mohon doa agar taubat diterima.jum baca surah Al-Taubah :) xrugi baca Al-Quran.
  xkan nk baca alquran 1 2 muka pun xleh. post dlm blog panjang berjeler-jeler ni kita boleh baca pulak,siap boleh copypaste lg, punya nk menjahanamkan org tu,ishhh3,manusia-2, jadi, sentiasa lah kita memuhasabhakan diri atau kata lain, sentiasa la sedaq diri ;)
Assalammualaikum w.b.t